انصراف از پیوندهای مرور
صفحه اصلی
درباره ما
آیین‌نامه‌ها
کتاب
مقاله
پایان‌نامه
ارتباط با ما
اخبار
انصراف از پیوندهای مرور
اخبار
21 واحد دانشگاهی دیگر به پروژه کارآفرینی پیوست
تربیت مدرس کارآفرینی به تهران رسید
را‌ه‌های فراری دادن مشتری
31 واحد دانشگاهی دیگر به پروژه کارآفرینی پیوست
مرکزآموزش
كارآفريني به مزيت رقابت پايدار تبديل شده است
آغاز آموزش کارآفرینی در مهدهای کودک
چهار دوره تخصصي كارآفريني امسال در سطح استان‌هاي تهران و البرز برگزار مي‌شود
خدمات مشاوره در کسب و کار
جهانی شدن کارآفرینی
رتبه ‌‌٢٤ از ‌‌٤٣ ايران در شاخص كارآفريني
اشتغال فارغ‌التحصيلان يكي از چالش‌هاي فراروي كشور است
تسهیل اشتغال نخبگان در دانشگاه ها
اشتغالزایی امسال از مرز 1.1 میلیون نفر می‌گذرد
اشتغال مستقيم 2 هزار و 200 نفر در تاسيسات دريايي
ما مي‌توانيم
حدود 70 درصد فارغ التحصيلان دانشگاهي ايده اي براي کسب و کار ندارند
صندوق مهر امام رضا
اشتغال اولویت اول وزارت تعاون شد
بخش روان پزشكي قانوني نيازمند نيروي متخصص بيشتري است
26 هزار شغل در همدان ایجاد شد
پنجره واحد کسب و کار در خوزستان راه اندازی می شود
شركت افراد مشغول به تحصيل در فراخوان جذب ممنوع است
استراتژي اصلي بانک ملي کمک به توليد و اشتغال است
كارآفريني طلايي‌ترين راه براي نيل به اهداف
نرخ بیکاری تابستان فعلا معلوم نیست
تشكيل سازمان جامع نظام كارآفريني در آينده نزديك
جزئیات کامل پیشنهاد نحوه تشکیل سازمان ملی کارآفرینان
جشنواره فناوري نانو و كارآفريني بانوان برگزار مي‌شود
يكي از ملاك‌هاي ارزشيابي مديران استاني ميزان ايجاد اشتغال ‌‌است
ثبت پایان نامه در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات شرط فارغ التحصیلی شد
ايجاد 80 هزار شغل در شش ماه؛ اختصاص 200 ميليارد تومان به اشتغال روستايي
اشتغال مستقيم 2 هزار و 200 نفر در تاسيسات دريايي
اولتيماتوم 2 ماهه به بانكهاي خصوصي براي تامين اعتبار اشتغال‌زايي
راه اندازي واحدهاي مشاوره و كارآفريني با همكاري سازمان همياري اشتغال جهاد دانشگاهي
اصلي‌ترين مشكل دانشگاه‌هاي اردبيل كمبود اعضاي هيئت علمي است
420 هزار فرصت شغلي در كشور ايجاد شد
آموزش فرزندان شهداي جوياي کار فاقد مدرک دانشگاهي از اولويت‌هاي پيش رو است
وزارت کار مسئول آموزش است نه اشتغال
زيرساخت‌هاي كارآفريني در مراکز آموزشي فراهم شود
آمار دقيقي از ميزان اشتغالزايي 6 ماهه امسال نداريم
اجراي صحيح طرح پزشك خانواده ونظام ارجاع تنها راه حل مشكل اشتغال پزشكان عمومي است
مديراني که تا پايان سال دراشتغال‌زايي ناموفق باشند،برکنار خواهندشد
بزرگترين چالش بخش اشتغال استان در دوسال آينده توليد اشتغال براي فارغ‌التحصيلان بيکار است
براي به حداقل رسيدن مشکل اشتغال همه بايد همكاري كنند
معاون جديد اشتغال و خودكفايي كميته امداد منصوب شد
نمايشگاه بازارچه زنان، خودباوري و کارآفريني تا 28 مهر ماه در تهران داير است
92 درصد پزشكان مطب‌دار تمايلي به همكاري با طرح پزشك خانواده ندارند
افزايش20 درصدي ايجاد فرصت شغلي در استان تهران
450 هزار متقاضي اشتغال در سايت وزارت تعاون ثبت نام كرده‌اند
فرصت های استخدام
فرصت‌های پیمانکاری
کارجویان
 
   
 
 
 
دکتر فریبرز درتاج کاندیدای چهارمین دوره روانشناسان سازمان نظام روانشناسی: فارغ التحصیلان یکی از منابع کمک به دانشگاه‌ها هستند دکتر فریبرز درتاج، معاون پژوهشی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره «سیمای روانشناسی و مشاوره ایران و برنامه های آینده» با اشاره به 4 نسل مختلف دانشگاه در جهان از عقب ماندگی ایران در این حوزه انتقاد کرد و گفت: دانشگاه های ما در مرحله اول آموزش محور باقی مانده اند. وی با اشاره به شیوه غلط آموزش محور دانشگاه های کشور خاطرنشان کرد: در همه جای جهان بخش عمده آموزش خود را صرف مباحث عملی می کنند این در حالی است که دانشجوی رشته روان شناسی ما یکبار هم بچه عقب مانده ندیده و یا یکبار در بیمارستان روانی نرفته است. درتاج در ادامه گفت: بر اساس اسناد بالادستی قرار است ما شاگرد اول باشیم و شاگرد اول یعنی کسی که تعداد مقالاتش زیاد باشد. وی با اشاره به پژوهش محور نبودن دانشگاه ها گفت: ترکیه مهمترین رقیب ما بوده و در درجه اول به نظر می رسد که ما آنها را جا گذاشته ایم؛ در حالی که کیفیت دانشگاه های آنها در حال حاضر با ما قابل مقایسه نیست. وی با بیان اینکه اگر ملاک مقالات ISA باشد در پایان سال 2015 میلادی در بین 140 کشور جهان ایران رتبه 15 را کسب کرده است، اظهار داشت: کشور ترکیه 7400 دانشجو و 7000 هزار هیات علمی دارد یعنی نسبت ده به یک در دانشگاه هایشان رعایت شده است. معاون پژوهشی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره اظهار داشت: ما در بخش دولتی ایده آل مان این بوده که در آخرین برنامه توسعه به نسبت بیست به یک برسیم که این اتفاق نیفتاده است. درتاج با بیان اینکه در این دانشگاه‌ها هزینه 55000 دانشجو را بخش خصوصی می دهد گفت: یعنی بخش خصوصی آمده پول دانشجو را داده و گفته می خواهم این پزشک یا مهندس یا مشاور شود. وی با اشاره به اینکه در این شرایط کارفرما مداخله می کند و می گوید نیرویی که تربیت شده کارآیی ندارد گفت: حتی در سیلابس درس هم دخالت میکنند. ما عنوان را عوض کردیم شاگرد اول شدیم و پیامدش هم این است که من به عنوان معاون پژوهشی سازمان روان شناسی هر روز یک سمینار جعلی می بینم. درتاج در ادامه گفت: در کشور ما صفر تا صد هزینه ها را خود دانشجو می دهد و اصلا هم نمی دانیم این فرد به درد کجا می خورد؛ هیچ کجای دنیا این گونه نیست. وی در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از منابعی که در خارج تعقیب می کنند فارغ التحصیلان هستند. فارغ التحصیلان یکی از منابع کمک هستند اما گاها دیده می شود که در برخی دانشگاه ها دانشجو آن قدر در دانشگاه اذیت می شود که بعد از فارغ التحصیل شدن دیگر حاضر نیست آنجا برگردد. دکتر درتاج با مقایسه دانشگاه های تراز اول جهان با ایران اذعان کرد: دانشگاه های دیگر هر سال ترغیب می کنند و اگر کمک بخواهید کمک می کنند و بعد از اتمام تحصیلات نیز پیگیری می کنند که کجا مشغول بکار هستید و چقدر جذب محیط های صنعت شده اید. وی با بیان اینکه مثلا در حوزه کشاورزی بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان ما جذب نمی شوند گفت: این ها را یا باید تعطیل کنند یا تجدید نظر. درتاج با اشاره به نسل سوم دانشگاه ها که کارآفرین هستند اظهار داشت: اگر دانشگاه کارش را درست انجام دهد خودش می تواند کارآفرین شود. دکتر درتاج در پایان این مراسم با بیان اینکه باید توجه زیاد روی مسائل این چنینی داشت به نسل چهارم دانشگاه ها که بر اساس نیاز اقلیم راه اندازی می شود اشاره کرد و گفت: یکی از جاهایی که توانمندی فارغ التحصیلان ما را می گیرد پروژه های جعلی است که باید به پایان برسد.
مترجم:  
منبع :
 

تاريخ ايجاد: 24/04/1395 02:13 ب.ظ
تاريخ آخرين اصلاح : 24/04/1395 05:29 ق.ظ